Monday 3 February 2014

چنین گفت دایان کینگ

مدتهاست که در فیس بوک جملات ماندگار یا احساسی یا هر مزخرف دیگری را در کنار یک عکس می گذارند و ملت هم چپ و راست آن را شیر می کنند. چند وقت پیش یک نفر کانادایی در فیس بوک من را اد کرد به اسم دایان کینگ. دایان کینگ با من دوست مشترکی داشت، از اینهایی که کارهای تبلیغاتی دارند و برای بیزنس خودشان تبلیغ می کنند. مطمئن بودم که براثر یک اشتباه برای من پیغام اد فرستاده چون این اتفاق برای من هم افتاده است. اول شک داشتم که قبولش کنم یا نه اما بعد گفتم حالا اکسپ کنم ببینم چه می شود. دایان خانمی حدود چهل و پنج یا پنجاه ساله است. چاق است با موهای بلند مشکی. یک سگ بانمک دارد به اسم دکستر و حدس می زنم با شوهر یا دوست پسرش زندگی می کند چون یکی، دوبار از او اسم می برد. اوایل متوجه شدم که علاقه زیادی به شیر کردن دارد. جملات قصاری از مدل آمریکایی دکتر حسابی و دکتر شریعتی را شیر می کرد و هرازگاهی یک عکس از دکستر هم می گذاشت. بعد کم کم عکسهایی گذاشت از دایی الکسش با خانواده کلینتون و به طور خیلی غیرمستقیم سعی می کرد به ما حالی کند که دایی اش آدم مهمی بوده است. البته آخرش معلوم شد که دایی جان برای تبلیغات هیلاری کلینتون پول جمع می کرده و با کنار کشیدن هیلاری خیلی هم حالش گرفته شده است.

این ماجراها بود تا دو، سه روز پیش که دیدم عکسی شیر کرده است. پس زمینه آبی تیره با ستاره های در گوشه اش و پیامی مبنی براینکه باید در زندگی مقاوم بود و تنها راه پیروزی تلاش است و بعد در یک خط پایین تر هم نوشته بود دایان کینگ. جمله از خودش بود که این طوری درستش کرده شیر کرده بود. لابد به این امید که مشهور شود یا بیزنسش با کمک جملات ماندگار بهتر بچرخد. خواستم با نوشتن این پست حق کپی رایت این کار را برای دایان حفظ کرده باشم و به شما مژده دهم که به زودی ماهم از خفا درخواهیم آمد و جملات ماندگار خود را پوستر می کنیم تا ملت شیر کنند. می گویند مجموعه رباعیات خیام خیلی کم بوده است اما تا مدتها هرکس شراب می نوشیده و دو خط شعری در خوبی شراب یا بی ثباتی دنیا می گفته از ترس اینکه به کفر متهم نشود آن را به خیام نسبت می داده است. باتوجه به تعداد رباعی های خیام مثل اینکه تعداد شراب خورها و کفار هم کم نبوده است. شما هم به خدا مشغول الذمه اید اگر زودتر از من شروع کنید به تبلیغ برای خودتان. 

No comments:

Post a Comment